מתכון אליפות לבצק פיצה קריספי אמיתי ללא גלוטן, עם הקמח לכל מטרה העשיר שלנו. אפשר ליהנות מפיצה אמיתית גם ללא גלוטן, עם מלא גבינה, כל התוספות שאוהבים והכי חשוב קראסט פיצה שמתפצפץ בפה ואי אפשר להפסיק לאכול

זמן הכנה: 15 דקות

זמן ביניים: 0-15 דקות

זמן אפייה: 20 דקות

כמות: 8 מנות 

מרכיבים

שמרים יבשים אקטיביים - 2 כפיות

סוכר - 1 כפית

מים חמים (לא רותחים) - 3/4 כוס

ביצה לארג' (או ביצת פשתן לגרסה הטבעונית- ראה הערות למתכון) - 1 ביצה

שמן זית - 1 כף

קמח אפייה לכל מטרה ללא גלוטן (האדום) של בוב'ס רד מיל - 1.5 כוסות

קסנטן גאם - 2 כפיות

מלח ים - 1/2 כפית

 על הפיצה - רוטב עגבניות (מוכן או ביתי), גבינות ומלא תוספות שאוהבים

אופן ההכנה

חממו תנור ל-220. שמנו תבנית פיצה בקוטר 40 ס"מ או נייר אפייה

ערבבו שמרים, סוכר ומים בקערה גדולה והניחו לזה לשבת כ-5 דקות

ערבבו יחד את שאר הרכיבים היבשים בקערה נפרדת. לאחר 5 הדקות הוסיפו לקערה עם השמרים ביצה ושמן וערבבו

 הוסיפו את הרכיבים היבשים לקערה הגדולה עם הרכיבים הרטובים וערבבו הכל עם מיקסר ידני למשך דקה בערך. במידה ואתם רואים שהבצק נדבק לתותב המיקסר הוסיפו עוד מעט מים, כפית מים כל פעם (שימו לב לא להוסיף יותר מדי מים)

העבירו את הבצק לתבנית הפיצה/נייר אפייה. הרטיבו מעט את הידיים ושטחו את הבצק בצורה שווה וחלקה על המשטח. אם אתם אוהבים פיצה עבה תנו לבצק 10-15 דקות מנוחה לפני ההמשך ואם אתם בקטע של פיצה דקה הכניסו מיד לתנור לאפייה של 5 דקות. הוציאו את בסיס הפיצה מהתנור והוסיפו מעל את רוטב העגבניות, הגבינה והתוספות האהובות והכניסו שוב לתנור החם לאפייה של כ-15 דקות נוספות

בתיאבון

הערות למתכון

לפיצה ללא ביצים, ערבבו כף אחת של פשתן טחון עם 3 כפות מים. הניחו לזה לשבת ל-5 דקות. בסיום הוסיפו את זה ע"פ המתכון במקום הביצים